דלג לתוכן הראשי
image alt
יוסי חביה, 03.09.2017

איך משווקים חנות וירטואלית ונשארים בחיים

החלק היצירתי בתהליך בניית חנות וירטואלית הוא תהליך ההקמה, העיצוב והזנת המוצרים בצורה מזמינה וידידותית. יחד עם זאת שיווק החנות הוא האתגר הגדול עבור בעלי חנויות. חנויות וירטואליות בעידן של היום נהפכו לחלק משמעותי מקידום החברה, ונראה כי גם מותגי על הבינו כי מדובר בדרך נהדרת ליצור הכנסה נוספת. אבל, מה לעשות, לא כולנו מותגי על עם תקציבים מסחררים. לכן, על ידי כמה דרכים שיווקיות ויצירתיות תוכלו להגיע לקהל הנכון, בזמן הנכון וכמובן לרווחיות הרצויה. 
אז לא משנה אם אתם מוכרים בגדים, אקסוסוריז, או בכלל גאדג'טים, שיווק מתחיל מבנייה נכונה של אסטרטגיה. תכנון נכון יכול להוביל לתוצאות הרצויות. אבל איך מתכננים? פשוט יושבים עם יומן משימות ומתחילים להגדיר יעדים, לבחון את אופציות השיווק הקיימות בשוק (ויש לא מעט) ולהגדיר תקציב.
שנתחיל?


קידום חברתי ברשתות חברתיות

רשתות חברתיות הן כלי נהדר ליצור באז, התעניינות והגדלת כמות הכניסות לאתר. יחד עם זאת, שיווק ברשתות חברתיות חייב להיעשות בצורה חברתית ולא אגרסיבית. ישנם כמה דברים שחשוב לדעת דקה לפני שנכנסים לזירה; לדעת לכתוב בשפה חברתית, לטרגט רק את קהל היעד הרלוונטי בצורה חכמה והאחרון הוא – התמדה. שמירה על הכללים הללו תביא לכם את התוצאות הרצויות. 


נהלו בלוג – זה עובד! 

ניהול בלוג בעידן האינטרנטי מאפשר לכם להיות גורו בתחום שלכם ולהגיע לגולשים ברשת הצמאים לקבל מידע. הבלוג יכול להכיל מידע מסוים על המוצרים הנמכרים באתר בצורה זורמת, קלילה ומניעה לפעולה (אבל בעדינות). לדוגמה, בחנות וירטואלית למכירת בגדים, כתבה שיכולה להיות מעניינת היא  -"מה ללבוש לדייט ראשון? ג'ינס או שמלה". תוכלו להוסיף תמונות חמות מהקולקציה החדשה ולהפנות את הגולשים לרכוש את הבגדים באתר. 


קידום בגוגל ממומן/אורגני 

קידום ממומן ואורגני יאפשר לכם להגיע לדף הראשון של גוגל בתוצאות החיפוש, מה שיאפשר לגולשים להגיע אליכם באופן מידי ולבצע רכישות. קידום ממומן, הוא למעשה תשלום פר קליק המאפשר לכם לרכוש חבילה של הקלקות, בה כל כניסה לאתר מורידה מהתקציב, כאשר לכל מילה או ביטוי יש עלות משלה הנעה בין 0.20 אג' לעשרות שקלים. ככל שהמילה תהיה יותר פופולרית, כך היא תעלה יותר. 
קידום אורגני, הוא קידום טבעי המבוסס על פעולות אופטימיזציה המבצע מקדם אתרים, הזנת תכנים עם מילות מפתח רלוונטיות, הכנסה והוצאת קישורים בצורה מאוזנת וכו'. מטרת הקידום היא "להסביר" לגוגל שמדובר באתר פופולרי שכדאי להציע אותו לגולש בראש התוצאות. 


מבצעים וקופונים 

מבצעים וקופונים הם נהדרים ויכולים להגדיל את הרווחיות, אולם הם צריכים להגיע לקהל היעד הרלוונטי. את המבצעים "הלוהטים" תוכלו לשלוח לגולשים על ידי איסוף רשימת קבוצה (על ידי פופואפים קופצים באתר) והכי חשוב לשלוח ניוזלטרים מושקעים במיוחד שיפתו לקוחות לבצע רכישות שוות. 


שיתופי פעולה עם קבוצות וארגונים

קבוצות הן כוח ושיתופי פעולה הם מתכון לרווחיות. כיום ניתן למצוא קבוצות ממוקדות בפייסבוק אותן מנהלים אנשים עם קצת אומץ, ודרכן מנהלים פעילויות שיווקיות מוצלחות. לדוגמה – קבוצת "מאמזון" המונה מעל 126,000 אימהות המתייעצות זו עם זו על ענייני גידול ילדים ומחזיקה גם באתר אינטרנט ובו מגוון טיפים ומוצרים לרכישה. קבוצה זאת תהיה נהדרת עבור חנויות אונליין המוכרות מוצרים לילדים ותינוקות וגם לנשים. מובן שיש כמה וכמה קבוצות דומות, כך שנותר לכם לפנות למנהלי הקבוצה, לייצר שיתופי פעולה להגדיל את החשיפה לחנות שלכם. 


מובילי דעה

זה לא סוד שכוכבים באינסטגרם, יוטיוברים וכוכבי רשתות חברתיות נוספות הפכו למעצמה של כסף, כן ומדברים על זה בגלוי בכל העולם. די שיוטיובר המחזיק בכמות גדולה של סאבים (עוקבים) יפרסם סרטון בו הוא ממליץ על המוצר שלכם, וכבר תוכלו לחשוף את האתר שלכם לעשרות ומאות עוקבים. גם די שכוכבת אינסטגרם תצטלם עם תכשיט שאתם מוכרים (עם לינק רכישה למוצר) וכבר תוכלו ליהנות ממבול של רכישות. 


בקשו תגובות מלקוחות והציגו אותם באתר

תגובות והמלצות הן כלי נהדר לשיווק המוצרים, הרי הגולש רוצה לדעת שהוא לא לבד בסירה ויש עוד גולשים שרכשו את המוצרים והיו מרוצים. רשתות הענק כגון אמזון, איביי ועלי אקספרס, עושות זאת בצורה נהדרת ולא פלא שהן שם ודבר בעולם. 


הופעה בזאפ 

זאפ הוא מנוע להשוואות מחירים המתקדם והמוכר ביותר, ואיזה מוצר שלא תקליקו במנוע החיפוש תגיעו לזאפ. לכן, חשוב שתככבו שם והמוצרים הנמצאים בחנות יוצגו במנוע של זאפ. איך זה עובד? יש צורך להתממשק למערכת של זאפ והתשלום יעשה לזאפ על פי קליקים למוצר. למעשה, זאפ מבצעת את הקידום ואתם נהנים מהפניות לאתר שלכם.


לסיום, אמצעי תשלום ידידותיים 

כדי לא לפספס אף מכירה באתר, כדאי להיעזר במערך סליקה ידידותי ונוח התומך בכל סוגי כרטיסי האשראי, כאשר הדגש הוא בחירת מערך סליקה בטוח עבור הגולשים. אמצעי התשלום הפופולרי ביותר הוא - PayPal, אולם כדאי לתת לגולש שאינו מחזיק בחשבון זה אופציות נוספות כגון סליקה של חברות ישראליות. 

מומחי Wobily לבניית חנות וירטואלית זמינים לשירותכם ויעניקו לכם ייעוץ מקצועי לאחר שנים רבות של ניסיון בתחום של הקמת חנויות וירטואליות
image alt
אין תנאי שירות לחנות זו